فروشگاه اینترنتی استاندارد

فروشگاه اینترنتی

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی استاندارد

وقتی به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید قطعاً هدفتون کسب درآمد از اون سایت هست و برای سرگرمی این کار رو نمی کنید چون قراره برای راه اندازی فروشگاه، هم هزینه کنید هم کلی وقت بذارید که اونم خودش یجور هزینس.

پس باید برای اینکه سایت فروشگاهی تون به درآمد و فروش برسه و این پروسه ادامه دار باشه و در طول مدت زمان شاهد رشد سایت تون باشید باید یه سری قواعد و قوانین رو رعایت کنید تا شاهد رشد و پیشرفت فروشگاه اینترنتی تون باشید، اگر غیر از این باشه بعد از یه مدتی از اینکه فروشی ندارید یا اینقدر فروش تون کمه به این نتیجه می رسید که به هزینه کردن و وقت گذاشتنش نمی ارزه و بی خیال سایت تون میشید.

حالا قوانینی که باید رعایت کنید تا فروشگاه اینترنتی تون کار کنه و در نمودار پیشرفت قرار بگیره چیه؟؟ ایناس که میگم خدمتتون :

1- یه فروشگاه اینترنتی خوب باید ریسپانسیو باشه

یعنی اینکه همونطور که سایت تون تو کامپیوتر میاد بالا و ازش لذت می برید، باید تو دستگاه های دیگه مثل موبایل، تبلت و لب تاب هم بالا بیاد و شکل ظاهری و تنظیماتش به هم نریزه. چون الان خیلی از کاربرا با گوشی یا تبلت سرچ هاشون رو انجام میدن و از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنن. پس باید سایت تون ریسپانسیو یا واکنش گرا باشه تا رضایت انواع کاربرای اینترنتی رو جلب کنید.

2- سرعت سایت تون باید بالا باشه

یعنی سرعت لود صفحات سایت تون باید بالا باشه و کاربرا از اینکه تو فروشگاه اینترنتی شما بخوان وارد صفحات دیگه ای بشن به خاطر سرعت پایین سایت خسته نشن و سایت شما رو ترک نکنن.

این مقاله رو مطالعه کنید تا بدونید چه کارهایی باید انجام بدید تا سرعت سایت تون بره بالا.

3- سئوی فروشگاه اینترنتی شما باید رعایت شده باشه

یعنی زمانی که شما دارید تو سایت تون یه محصول وارد می کنید تمام قوائد و قوانین سئوی سایت رو باید توی وارد کردن نام محصول، محتوای معرفی محصول و عکس محصول رعایت کنید. همچنین اگر دارید برای یه محصول مرتبط با فروشگاه اینترنتی تون مقاله می نویسید، رعایت سئو در نوشتن محتوا لازمه تا در سرچ موتورهای جستجو بیشتر دیده بشید و کاربرای هدفتون رو بتونید به خوبی انتخاب کنید.

4-امنیت بالای فروشگاه اینترنتی

یه فروشگاه اینترنتی باید از امنیت بالایی برخوردار باشه تا هم کاربران سایت بتونن با خیال راحت خریدشون رو انجام بدن و بدونن که اطلاعات خصوصی شون به سرقت نمیره و هم دائماً نگران حملات هکر ها و بدافزارها به سایت تون نباشید و بدونید تا حد زیادی جلوی این حمله ها گرفته میشه.

5- پشتیبانی قوی فروشگاه اینترنتی

یه فروشگاه اینترنتی موفق باید یه پشتیبانی قوی داشته باشه. به دو دلیل مهم :

یکی اینکه بتونه ارورهای غیر قابل پیش بینی سایت رو سریعاً برطرف کنه و باعث کند شدن یا بسته شدن سایت نشه و دوم اینکه باپشتیبانی قوی بتونه با کاربرای سایت در ارتباط باشه و تعامل قوی با مخاطبین داشته باشه تا با هر ترفندی که می تونه اونها رو جذب کنه. ممکنه افرادی وارد سایت بشن خریدشون رو ناقص انجام بدن و سایت رو ترک کنن. وظیفه یه پشتیبان خوب اینه که با این افراد تماس بگیره و دلیل رو جویا بشه و تا حد امکان مشکل رو حل کنه.

فروشگاه اینترنتی

6- انتخاب هاست قوی برای سایت

حتماً باید هاست فروشگاه اینترنتی تون رو از یه شرکت معتبر تهیه کنید، اون شرکت باید پشتیبانی قوی داشت باشه و همیشه در دسترس باشه تا بتونه مشکلاتی که مربوط به هاست میشه رو سریعاً برطرف کنه و سایت تون مدت زیادی رو خارج از دسترس نباشه. و البته سرعت هاست هم باید بالا باشه و ترافیک مصرفی تون نباید محدود باشه چون وسط کار متوجه میشید ترافیک تون تموم شده و سایت تون بالا نمیاد؛ باید ترافیک هاست تون رو تمدید کنید. پس یا باید ترافیک بالایی برای هاست تون تهیه کنید یا پنلی رو انتخاب کنید که ترافیکش نامحدود باشه.

7- بلاگ یا خبرنامه فروشگاه اینترنتی

باید برای سایت تون حداقل یک بلاگ یا خبرنامه داشته باشید تا با وارد کردن منظم محتوای استاندارد و سئو شده، بتونید مخاطب بیشتری رو به سمت سایت جذب کنید و رتبه فروشگاه اینترنتی تون هم در گوگل بالاتر بره.

8- دریافت مجوز اینماد برای فروشگاه اینترنتی

همه فروشگاه های اینترنتی برای اینکه بتونن درگاه پرداخت از بانک بگیرن، باید مجوز اینماد رو برای سایت شون دریافت کنند. البته درگاه های واسط هم هستن که احتیاجی به اینماد نیست و می تونید باهاشون کار کنید ولی اینماد یه جورایی می تونه اعتماد مخاطب تون رو جذب کنه و وقتی کاربر ببینه برای فروشگاه اینترنتی تون مجوز اینماد دارید راحت تر به شما اعتماد می کنه.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

9- درگاه پرداخت

خوب!! قطعاً برای اینکه فرآیند خرید کامل بشه باید سایت رو به درگاه پرداخت بانک متصل کنید تا مشتری به راحتی خرید کنه و مبلغ خریدش رو از سایت شما پرداخت کنه و دیگه دنبال کارت به کارت کردن و …. نباشه.
فروشگاه اینترنتی شما و درگاه پرداخت تون باید امن باشه تا اطلاعات حساب مشتری به سرقت نره.

گوگل سرچ کنسول

10- ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

بعد از اینکه سایت تون کامل شد باید در گوگل سرچ کنسول یا وبمستر تولز سایت تون رو ثبت کنید و نقشه سایت رو بهش معرفی کنید تا بتونید وضعیت سایت تون رو در موتورهای جستجو بررسی کنید و از اطلاعاتی که به دست میارید جهت پیشرفت فروشگاه تون بهره ببرید.

بعد از ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول می تونید این اطلاعات رو داشته باشید :

– اطمینان از اینکه سایت تون در جستجوهای گوگل نمایش داده میشه.

– می تونید محتواهای جدیدتون رو به گوگل و ابزارها و خزنده های گوگل معرفی کنید و برخی محتواهایی که تمایلی به ایندکس شدن شون ندارید رو از دید گوگل مخفی کنید.

– با نظارت بر سایت تون از طریق گوگل سرچ کنسول می تونید هرزنامه ها و  نرم افزارهای مخربی که به سایت تون وارد شدن رو شناسایی کنید و از بین ببرید.

– میتونید آمار بیشترین سرچ هایی که هر یک از صفحات سایت تون توسط کاربران رو داشتند رو ببینید و روشون کار کنید و توسعه شون بدید.

– کلمات و صفحاتی از سایت شما که توسط کاربران جستجو شده اند رو می تونید تو تاریخ های مختلف بررسی و مقایسه کنید.

– دیدن اینکه چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند.

 

گوگل آنالیتیکس

11- ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های کارآمد گوگل هست که به کاربران اطلاعات جالب توجهی از ترافیک ورودی سایت و رفتار کاربران در سایت رو ارائه میده.

با ثبت سایت تون در گوگل آنالیتیکس می تونید این اطلاعات رو داشته باشید :

– چند نفر از وب سایت من بازدید می کنند؟

– افراد به طور متوسط چه مقدار زمانی در سایت من می مانند؟

– آیا محتوای سایت من به اندازه کافی جذاب است؟

– خوانندگان وبلاگ به چه موضوعاتی علاقه مند هستند؟

– بازدیدکنندگان سایت من در چه شهرها یا کشورهایی زندگی می کنند؟

– آیا ورودی های سایت من از گوشی موبایل زیاد است و باید سایتم را برای موبایل هم بهینه کنم؟

– بازدیدکنندگان سایت من از طریق چه سایت هایی به سایت من هدایت شده اند؟

– کدام بازاریابی های اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی من موثرتر بوده اند؟

– کدام صفحات سایت من نزد کاربران محبوبیت بیشتری دارند؟

– چند نفر از بازدیدکنندگان سایت، به مشتری تبدیل می شوند و چه ویژگی هایی دارند؟

4 دیدگاه دربارهٔ «فروشگاه اینترنتی استاندارد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *